State Faults Desolate Peaks
» Back to review

Comments:Add a Comment 
immortalizepain
April 7th 2012


392 Comments

Album Rating: 4.5

I'm glad this one has been reviewed. The vocals don't piss me off, 'cause I'm already used to CTTS's style. But this album's nearer to those wave bands esp. PBTT.

Motiv3
April 7th 2012


8979 Comments


looks like I have to check this out, great review as always adam.

Scoot
April 7th 2012


18553 Comments

Album Rating: 4.0

ugh he has the saetian bird squawk



instumentals are fantastic though

Digging: Anonymuz - Vice City

Trebor.
Contributing Reviewer
April 7th 2012


53954 Comments

Album Rating: 4.0

He sounds like the vocalist of More Than Life on meth

And by that I mean awesome



sixthgoldenticket
April 7th 2012


1176 Comments

Album Rating: 4.0

I like the vocals here better honestly.

Motiv3
April 8th 2012


8979 Comments


yeah i agree, not too fond of the vocals and not all songs hit me but the instrumentals are excellent.

Spluger
April 8th 2012


1238 Comments

Album Rating: 3.0

Huh, I think the vocals fucking rule.

Digging: Unwound - Repetition

BewilderedLemon
April 8th 2012


123 Comments

Album Rating: 3.0

Yeah, the vocals are great.

auberginedreams
April 8th 2012


6083 Comments

Album Rating: 4.5

i like the vocals, but i agree that they were much better on the ep. this is like a high 3.5/low 4,

wheras the ep was more like a high 4/low 4.5 in my opinion. it might grow on me more though. it's

still great, i just prefer the ep overall right now.

LifeAsAChipmunk
April 8th 2012


4854 Comments

Album Rating: 3.0

Eh, I'd 4 this, if it weren't for those vocals.

auberginedreams
April 8th 2012


6083 Comments

Album Rating: 4.5

the biggest problem i have with this album is how treble-y the mix is. the way its produced makes the guitars and vocals really shrill and it seriously gives me a headache after awhile, even though i love the actual music. the vocals on the ep were super high-pitched too, but i loved them because they were mixed better imo.

Kris.
April 8th 2012


13551 Comments

Album Rating: 3.5

have you guys even heard sleeptalker

Ire
April 8th 2012


41948 Comments

Album Rating: 4.0

gotta love those vox

Trebor.
Contributing Reviewer
April 8th 2012


53954 Comments

Album Rating: 4.0

I want to meet him so he can show me his ways

Ire
April 9th 2012


41948 Comments

Album Rating: 4.0

i met them





nice guys

Aids
April 9th 2012


24325 Comments

Album Rating: 3.0

surprised at how indifferent I feel towards these vocals when I have such a boner for PBTT's vox. oh well.

DotEight
April 9th 2012


5701 Comments


And people talk shit about Fellsilent's vocals..

Shit is overwhelming. Trying to get into it though.

captaincrunch11
April 10th 2012


1345 Comments


Shit ROCKS

TenSecondsToThink
April 10th 2012


1489 Comments

Album Rating: 4.0

These screams are INSANE.

Bloodhail
April 11th 2012


1185 Comments

Album Rating: 4.5

state faults > pbtt > tsl



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy