Uneven Structure Februus
» Back to review

Comments:Add a Comment 
greg84
Staff Reviewer
October 27th 2011


7432 Comments

Album Rating: 3.5

Nah. I just know much better math metal albums than this.

Digging: Wildbirds & Peacedrums - Rhythm

Deviant.
Staff Reviewer
October 27th 2011


31492 Comments


This ain't no "math metal"

Digging: Hyperdub - Hyperdub 10.4

greg84
Staff Reviewer
October 27th 2011


7432 Comments

Album Rating: 3.5

Lol. It definitely is math metal. They add some ambient elements, but who cares...

Deviant.
Staff Reviewer
October 27th 2011


31492 Comments


Even the term math metal is lol

Ulsufyring
October 27th 2011


1724 Comments


1. math metal is not a fucking genre

2. based on what is usually defined as 'math metal', this is nothing fucking like it

3. this is probably closer to what would painfully be called 'Proggressive Djent'

greg84
Staff Reviewer
October 27th 2011


7432 Comments

Album Rating: 3.5

It's a legit term. It applies to plenty of bands which are similar to this one. I don't know what you've been doing in the last couple of years, apparently not listening to quality math metal.

Progressive djent? Lol. There's nothing like it.

Most sites states it's 'math metal' Well. I agree with the majority on this one.

Ulsufyring
October 27th 2011


1724 Comments


"Math metal" is a crappy label invented for technical metal that may or may not be written/based on
complex time signatures that are of a mathematical origin. It's tech metal through and through, math
is just something that has been added by people who probably wanted to dissociate from mainstream or
bad tech metal acts. I love the band The End, and they're supposed to be 'math metal', but they're
not, they're tech metal.

Relinquished
October 27th 2011


25511 Comments


math rock is a genre




but math metal isn't

greg84
Staff Reviewer
October 27th 2011


7432 Comments

Album Rating: 3.5

OK. Math metal = tech metal. I'll agree on that. But, you just crossed the line with prog djent. Lol. That's much painful than 'math metal' for me at least.

Yeah. Math metal isn't a genre, but everyone somehow uses this term. Go figure...

jimmykidd
October 27th 2011


534 Comments

Album Rating: 4.5

do the math

bloc
October 27th 2011


35004 Comments

Album Rating: 4.5

Just call it another progressive metal album you fuckers

Digging: The Birthday Massacre - Superstition

Butkuiss
October 28th 2011


4249 Comments

Album Rating: 4.5

This ain't prog djent.

This is ambidjent.

Digging: Musk Ox - Woodfall

bloc
October 28th 2011


35004 Comments

Album Rating: 4.5

Haha, I saw that term floating around somewhere and laughed

Kubrick
October 28th 2011


749 Comments

Album Rating: 3.5

idk why people call it ambidjent...

djambient rolls of the tongue much better

Pharoh
October 28th 2011


3326 Comments


ambidjent.. i first saw that term on youtube a long time ago.

Ssssssss
October 28th 2011


683 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Love this.

AlexTM510
October 28th 2011


1404 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

ambijent math m3tal!

in all seriousness though i finally sat down and listen to this on my surround system beginning to end and it was truly empowering.

Finale gets at me every time



Digging: Bent Knee - Shiny Eyed Babies

botb
October 28th 2011


9757 Comments

Album Rating: 4.0

just fyi, "Djent" is even less of a music genre than "math metal"

Digging: Solstafir - Ótta

Butkuiss
October 28th 2011


4249 Comments

Album Rating: 4.5

Genres are just human-made groupings based on similarities and contrasts between different artworks. Saying one genre doesn't exist and another does is futile-genres only exist as projections of our (very subjective) attempts to organise and group things.

AlexTM510
October 28th 2011


1404 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

I agree

djent has it's own wiki page-therefore it must be a genre =P

on another note this album reminds me a bit of Amia Venera Landscape debut.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy