Dio Dream Evil
» Back to review

Comments:Add a Comment 
JamieTwort
Contributing Reviewer
June 16th 2013


20654 Comments


Killing the Dragon is worth checking out cos it has Doug Aldrich on guitar.

Digging: Townes Van Zandt - Townes Van Zandt

ViperAces
June 16th 2013


12430 Comments


this might be my fav dio too no kidding

MrSirLordGentleman
September 20th 2013


4402 Comments

Album Rating: 4.0

lol Ronnie needed 10 years to complete Night People

Digging: Nina Simone - Pastel Blues

RunOfTheMill
September 20th 2013


1457 Comments

Album Rating: 4.0

What?

MrSirLordGentleman
September 20th 2013


4402 Comments

Album Rating: 4.0

http://www.youtube.com/watch?v=vpgu9wKJVbc

12:39

manosg
April 23rd 2014


6076 Comments

Album Rating: 4.0

This is pure quality. If only the sound was a bit better...

Digging: John Coltrane - Ballads

BigPleb
April 23rd 2014


36631 Comments


Better than Holy Diver, prob.

Digging: Arc Iris - Arc Iris

tempest--
April 23rd 2014


13460 Comments


lol what the fuck you queer

BigPleb
April 23rd 2014


36631 Comments


Yep, in fact this and Last in Line are better O_o

RunOfTheMill
April 23rd 2014


1457 Comments

Album Rating: 4.0

I like this better than Holy Diver too m/

BigPleb
April 23rd 2014


36631 Comments


Fuck yeah Run m/

manosg
April 23rd 2014


6076 Comments

Album Rating: 4.0

Holy Diver gets a lot of beating lately, haha. It's still my favorite Dio though rivaled only by Last in Line.

FiveLeavesLeft
April 23rd 2014


9838 Comments

Album Rating: 4.0

Great album

BigPleb
April 23rd 2014


36631 Comments


@manosg dude its a great album, never been a die hard Dio fan tho and I think his work with Sabbath is better than any of his solo records.

Me and Brendan agree on something wow wtf.

FiveLeavesLeft
April 23rd 2014


9838 Comments

Album Rating: 4.0

Yeah, this is one of my fave Dio records :D

BigPleb
April 23rd 2014


36631 Comments


m/

RunOfTheMill
April 23rd 2014


1457 Comments

Album Rating: 4.0

Agreed with Pleb :]

manosg
April 23rd 2014


6076 Comments

Album Rating: 4.0

Yeah his work with Sabbath is awesome and my favorite album with Dio overall is Rising. Vocally though, I think that on the first two of his solo releases he was at the top of his game.

NeroCorleone80
April 23rd 2014


29018 Comments

Album Rating: 3.5

Dont really dig any of his solo work after this

manosg
April 23rd 2014


6076 Comments

Album Rating: 4.0

Yeah what came after this one doesn't compare. Killing the Dragon is pretty good and has some great guitar playing by Doug Aldrich but it's not as good as this one or the first two.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy