Marillion Clutching at Straws
» Back to review

Comments:Add a Comment 
TheNotrap
September 12th 2011



7982 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

I will check Aqualung and Thick as a Brick

JamieTwort
Contributing Reviewer
September 12th 2011



19999 Comments

Album Rating: 4.0

Haha great minds think alike Jethro.

A Passion Play, Minstrel in the Gallery, Heavy Horses and Songs From the Wood are all fantastic albums too.

Jethro42
September 12th 2011



12377 Comments

Album Rating: 4.0

Basically. Our friend Notrap is gonna be busy for a good while!

TheNotrap
September 12th 2011



7982 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

@JT if you upgrade your The Dark Side of the Moon rate 5/5...then yes, you will became a great mind!! ;-)

JamieTwort
Contributing Reviewer
September 12th 2011



19999 Comments

Album Rating: 4.0

Haha we'll see. That will mean having three Floyd albums 5'd but I guess that's not terrible.

TheNotrap
September 12th 2011



7982 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Hahaha I believe so Jethro.
Like I said next month I will give those 2 albums a deep listen

TheNotrap
September 12th 2011



7982 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Not at all JT...a pure sign of intelligence and really good taste ;-)

JamieTwort
Contributing Reviewer
September 12th 2011



19999 Comments

Album Rating: 4.0

@Jethro: Yes indeed. I haven't even mentioned Stand Up and Roots to Branches yet.

Jethro42
September 12th 2011



12377 Comments

Album Rating: 4.0

I noticed that, JT. I just wanted to avoid rushing Notrap haha
Edit; also NightCap disc #1 ..!!!

TheNotrap
September 12th 2011



7982 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Hahahaha
Not at all, always looking for good music

linguist2011
Contributing Reviewer
September 20th 2011



1846 Comments


Not quite as consistent as 'Misplaced Childhood',but this album has much more melody and an overall soothing atmosphere than previous albums. And that duet in 'The Last Straw' and 'That Time of the Night(The Shortest Straw)' is epic

Digging: Black Anvil - Hail Death

jefflebowski
September 20th 2011



7379 Comments

Album Rating: 4.0

I never understood the appeal of Misplaced Childhood actually. This just seems so much more cohesive. And the lyrics are better

Digging: Flying Lotus - Cosmogramma

JamieTwort
Contributing Reviewer
September 20th 2011



19999 Comments

Album Rating: 4.0

Misplaced Childhood rules.

Jethro42
September 20th 2011



12377 Comments

Album Rating: 4.0

Yeah album is perfect, just like was that tour in 1985, opening for Rush.

TheNotrap
September 20th 2011



7982 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

"Misplaced Childhood rules". "Yeah album is perfect"
Agreed. Their best IMO.

But this one is also very good.
Perfect night listening with a good scotch nearby


13themount
February 4th 2012



173 Comments

Album Rating: 4.0

A pretty good end to the Fish era.

TheNotrap
March 2nd 2012



7982 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Gem.

jefflebowski
April 10th 2012



7379 Comments

Album Rating: 4.0

so it turns out warm wet circles is one of my favorite songs ever

TheNotrap
April 11th 2012



7982 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

^
Great song indeed.


jefflebowski
April 11th 2012



7379 Comments

Album Rating: 4.0

the last minute and a half is epic in every sense of the word. great lyrics too



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy