The National High Violet
» Back to review

Comments:Add a Comment 
NightProwler
May 10th 2013



6337 Comments

Album Rating: 4.5

Well, it sounds promising! I couldn't see them returning to songs like the ones you mention, and that's fine (although Alligator is my fav). They need to look forward!

Artuma
May 10th 2013



12378 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

yeah, this has less the atmospheric vibe that High Violet had but even how i prefer their more atmospheric style this is truly amazing

favorite tracks so far Demons, Don't Swallow the Cap, Graceless and Pink Rabbits

Digging: Le Pre Ou Je Suis Mort - Le Pre Ou Je Suis Mort

RadicalEd
May 10th 2013



2593 Comments

Album Rating: 4.5

yeah returning to mr. november or the screaming on Available would be kind of weird
although it was awesome.

NightProwler
May 10th 2013



6337 Comments

Album Rating: 4.5

Demons, Don't Swallow the Cap and Sea of Love are the once I've heard, and they rule

RadicalEd
May 10th 2013



2593 Comments

Album Rating: 4.5

I thought Demons was the second best song off this year ( i didn't check Don't swallow the Cap and Sea of Love beforehand). Now I think it's about the 9th best song on the album. So yeah...

Artuma
May 10th 2013



12378 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

what was the best then? Demons is still one of my favorites off TWFM

RadicalEd
May 10th 2013



2593 Comments

Album Rating: 4.5

Humiliation. Easily.

Artuma
May 10th 2013



12378 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

lol i thought before having heard TWFM, Humiliation is incredible and one of the best imo too but Graceless is probably my #1

RadicalEd
May 10th 2013



2593 Comments

Album Rating: 4.5

Get Lucky - Daft Punk

NightProwler
May 10th 2013



6337 Comments

Album Rating: 4.5

Fuck yeah, Get Lucky is so good. Finally I can agree with the rest of the world

Artuma
May 10th 2013



12378 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

haven't actually heard Get Lucky, need to do it soon

NightProwler
May 10th 2013



6337 Comments

Album Rating: 4.5

Are you serious? Damn, how is it even possible to avoid it - just about everyone I know is listening to it

Artuma
May 10th 2013



12378 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

just about everyone i know is listening to TWFM, metal or bullshit dance pop

RadicalEd
May 10th 2013



2593 Comments

Album Rating: 4.5

Yeah it's like the biggest song on the world.
Oh wait no.
That's Thrift shop. Followed by scream and shout.

But yeah it's pretty big, night prowler is right.

Artuma
May 10th 2013



12378 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

ok gotta hear it then, haven't heard it even accidentally yet

NightProwler
May 10th 2013



6337 Comments

Album Rating: 4.5

Thrift Shop has (kinda) stopped playing now (in DK), although it's still around.


And Scream & Shout is that britney song, right?

fish.
Contributing Reviewer
May 10th 2013



21791 Comments

Album Rating: 4.5

I've barely heard anyone talk about Daft Punk here. One person, I think, and that was about one of their previous albums.


Gonna try to get into TWFM song by song, starting with I Need My Girl

Digging: Gesaffelstein - Aleph

NightProwler
May 10th 2013



6337 Comments

Album Rating: 4.5

Wow. Around here, Daft Punk is the most talked about band ATM

BigPleb
May 10th 2013



36127 Comments

Album Rating: 4.0

Album art is pretty.

Digging: Arc Iris - Arc Iris

Artuma
May 10th 2013



12378 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

I Need My Girl is a good start, it's a cool song but not in the same level with the best songs of that



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy