Psychotic Waltz A Social Grace
» Back to review

Comments:Add a Comment 
evilford
September 6th 2012



22290 Comments

Album Rating: 4.5

might be insta-5!!!!1

Digging: Spina Bifida - Ziyadah

KILL
September 6th 2012



71372 Comments

Album Rating: 4.0

lol

Digging: Invisible - El jardin de los presentes

evilford
September 12th 2012



22290 Comments

Album Rating: 4.5

god this album rulez

ffs
September 14th 2012



4865 Comments


who does this sound like

Voivod
Staff Reviewer
September 14th 2012



5996 Comments

Album Rating: 5.0

this album does not sound like anything.

Digging: Lisa Gerrard - Twilight Kingdom

ffs
September 14th 2012



4865 Comments


not selling me here

Captain666
September 14th 2012



652 Comments


very unique and diff agreed

KILL
September 14th 2012



71372 Comments

Album Rating: 4.0

fates warning kinda ish but they are p unique yea!

evilford
September 14th 2012



22290 Comments

Album Rating: 4.5

'not selling me here'

lol

yeah I'm not familiar with a whole lot of prog metal from this era but I've definitely never heard anything like this. let's just say it's awesome.

Voivod
Staff Reviewer
September 14th 2012



5996 Comments

Album Rating: 5.0

fates warning kinda ish

nope

KILL
September 14th 2012



71372 Comments

Album Rating: 4.0

ok you are right theres no other band that sounds like them at all they invented a whole new genre!!!!

evilford
September 14th 2012



22290 Comments

Album Rating: 4.5

it sounds a lot like Psychotic Waltz Metal!

Voivod
Staff Reviewer
September 14th 2012



5996 Comments

Album Rating: 5.0

No they haven't invented the whole genre, simply they don't resemble to any band out there.

KILL
September 14th 2012



71372 Comments

Album Rating: 4.0

theyre similar to other prog bands of the era like fates warning come on i mean theyre p unique but they arent voivod or anything ;)

seedofnothing
September 14th 2012



3425 Comments


damn voivod is crackin whipz

KILL
September 14th 2012



71372 Comments

Album Rating: 4.0

i'm into bdsm so its cool

Voivod
Staff Reviewer
September 14th 2012



5996 Comments

Album Rating: 5.0

Fates Warning haven't been as aggressive or psychedelic as Psychotic Waltz, both bands perceive melody and song structure on a whole different aspect.



damn voivod is crackin whipz

haha hardly man, we're just chattin'

KILL
September 14th 2012



71372 Comments

Album Rating: 4.0

idk songs like halo of thorns and the title track remind me a lot of awaken the guardian era fates warning

Voivod
Staff Reviewer
September 14th 2012



5996 Comments

Album Rating: 5.0

Haven't listened to the FW you mentioned.

Maybe you are right, but PW don't have anything in common with post-No Exit FW.



On another note, only two pages in this thread? It's a social disgrace (sic)

KILL
September 14th 2012



71372 Comments

Album Rating: 4.0

really? definitely check that album out its one of their best

and dude real prog metal is dead here only shitty bands like btbam get attention



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy