Emperor Anthems To The Welkin At Dusk
» Back to review

Comments:Add a Comment 
istaros
September 6th 2008


310 Comments


it wasn't meant to be taken literally, hawks :p

Hawks
September 6th 2008


49161 Comments

Album Rating: 5.0

Oh lol. Well it doesn't matter. Both albums are awesome.

Digging: Slow - V - Oceans

istaros
September 6th 2008


310 Comments


very true.

Wizard
September 6th 2008


20086 Comments

Album Rating: 5.0

istaros,

Very true to your 'ItNE being very consistent' comment on the page before this. I think thats why I like this album better.

masscows
September 10th 2008


2236 Comments

Album Rating: 4.0

I revoke my statements about ITNE, it's very good

Motiv3
July 9th 2009


8979 Comments


Oh lol. Well it doesn't matter. Both albums are awesome.

yup ^^

BallsToTheWall
August 14th 2009


47940 Comments


Havent put this on in forever.

Digging: Rogga Johansson - Garpedans

R6Rider
September 9th 2009


5138 Comments

Album Rating: 4.5

think I'm gonna make this my first Emperor album

quaazi
October 13th 2009


200 Comments

Album Rating: 4.5

Don't be a dick and just 5 the damn thing.

quaazi
October 13th 2009


200 Comments

Album Rating: 4.5

Or 4.5. Whatever.

oalston
November 19th 2009


91 Comments

Album Rating: 3.5

Great album, but it can't contend with In The Nightside Eclipse.

jk2two
January 26th 2010


111 Comments

Album Rating: 3.5

This sucker is deep and complex - a new listen every time - however - am I the only one who wishes they would go back and remix it so you could actually hear the vocals? they are so back mixed it is ridiculous - it has always bothered me and will always bump this sucker way below Nightside, regardless of the writing on it.



Nightside definitely has more "hooks" on it... this album sounds a bit "washed out" at times...

Meatplow
March 21st 2010


5524 Comments


I found this highly enjoyable.

InfinitasInhumanitas
March 22nd 2010


4 Comments


So do I get this album or In the Nightside Eclipse?

Meatplow
March 23rd 2010


5524 Comments


I would say get this, the other is more popular though.

Hawks
March 23rd 2010


49161 Comments

Album Rating: 5.0

Both are pretty essential if you're just getting into black metal. In the Nightside Eclipse is better though.

shindip
March 25th 2010


3536 Comments


my first emperor album and my face is succesfully destroyed

Meatplow
March 26th 2010


5524 Comments


I'm liking this the more I listen to it.

FadeToBlack
June 1st 2010


11044 Comments


gonna throw this badboy on later to melt my face

Hawks
June 12th 2010


49161 Comments

Album Rating: 5.0

Listening to this now. This album is faster, more technical, and has better production than In the Nightside Eclipse while still having the symphonic elements, but the atmosphere on In the Nightside Eclipse, along with Ihsahn's vocals can't be touched and that's what makes it better IMO. This album is still amazing though.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy