Bathory Blood Fire Death
» Back to review

Comments:Add a Comment 
InfamousGrouse
December 12th 2012


3698 Comments


i dunno my opinion of this was always A Fine Day to Die and the title track were head and shoulders above anything else

first album was pretty good, dunno if I've ever heard UTSOTBM

Digging: Jim O'Rourke - Simple Songs

InfamousGrouse
December 12th 2012


3698 Comments


listening now to jog my memory

Crysis
Staff Reviewer
December 12th 2012


16765 Comments

Album Rating: 4.5

First 6 Bathory albums are all essential listening

InfamousGrouse
December 12th 2012


3698 Comments


aaaand i'm done with the playthrough

and this is still great, title track is incredible

Crysis
Staff Reviewer
December 12th 2012


16765 Comments

Album Rating: 4.5

well wouldn't you know that I downloaded the discog last week. Haven't listened to much outside of the first two so now's my chance




Skip Requiem, Destroyer of Worlds, and ESPECIALLY Octagon as they kind of suck (well, Octagon is fucking terrible). Blood on Ice and the Nordland albums are great, though.

Vrid
December 13th 2012


116 Comments


Extreme metal as such is about aggressive expression. Octagon is basically the embodiment of that
thesis and yet ironically most people dismiss it as horrible and disgusting. Each to his own I suppose
but I've always regarded Octagon as a bit misunderstood. The songs aren't really all that bad
either but I suppose that just comes with the horn effect.

evilford
December 17th 2012


26030 Comments

Album Rating: 5.0

damn, amazing album. bm is prob gonna be my new addiction soon

Digging: Death - Symbolic

pissbore
January 6th 2013


11338 Comments


so pure



Digging: Contrastic - Contrastic

pissbore
January 6th 2013


11338 Comments


"i dunno my opinion of this was always A Fine Day to Die and the title track were head and shoulders above anything else"

then you're missing out on some seriously hard thrash my friend

Atari
Contributing Reviewer
January 10th 2013


20697 Comments


the intro to this album kills

Digging: Julia Holter - Loud City Song

pissbore
January 10th 2013


11338 Comments


probably the hardest thrash ever

Atari
Contributing Reviewer
January 10th 2013


20697 Comments


isn't it considered more black metal than thrash? either way so fucking good

Atari
Contributing Reviewer
January 10th 2013


20697 Comments


best bm i've heard then

pissbore
January 10th 2013


11338 Comments


nah it thrashes hard as fuck

pissbore
January 10th 2013


11338 Comments


i dont give a fuck what its "considered"

Atari
Contributing Reviewer
January 10th 2013


20697 Comments


definitely black metal elements though too and not just in the vocals

pissbore
January 10th 2013


11338 Comments


oh im not arguing that at all, black thrash is still thrash

evilford
January 10th 2013


26030 Comments

Album Rating: 5.0

but isn't first wave bm still bm?

pissbore
January 10th 2013


11338 Comments


you guys are missing the point, besides in the 80s things were far less classified, some people even referred to this and UTSOTBM as death metal, terms were much more interchangeable back then. let the music speak for itself, don't let a genre tag think for you

that being said, bathory's first 3 albums imo have much more black metal feeling than this and the next 2 hardly contain any traces of it


evilford
January 10th 2013


26030 Comments

Album Rating: 5.0

I judge this based on how much I like it, which is a lot. I'm just curious what things are usually classified as. but yeah I can feel the thrash in it



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy