Vital Remains Icons of Evil
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Hawks
March 19th 2009



35315 Comments

Album Rating: 3.0

Yeah I really don't listen to this at all anymore. Might give it a listen tomorrow just because its been a while.

Digging: Brutal Truth - Extreme Conditions Demand Extreme Responses

Rugter32
March 19th 2009



754 Comments


Dechristianize an Dawn of the Apocalypse>>>>>This tbh

cirq
September 26th 2009



9263 Comments


I can't understand how anyone can like death metal.

this

bigguy69
November 1st 2009



199 Comments

Album Rating: 3.5

that intro track is so epic. it's probably the best part about album...it sounds like you're actually hearing jesus get battered on the cross

EnCrypt.
February 27th 2010



882 Comments

Album Rating: 3.5

WHERE IS YOUR GOD NOW.

EnCrypt.
February 28th 2010



882 Comments

Album Rating: 3.5

The part were you hear jesus getting whipped is so fucking brutal.

gutturaldevourment88
September 27th 2010



37 Comments

Album Rating: 4.5

that artwork is fucking crazy. good album.

SevenFaces
October 21st 2010



1 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

I fucking love this album, its awsome, Dave Suzuki is a fucking god, that way of combining brutality (also benton's merit) and melodic solos makes an incredible mix of complex, brutal and enjoyable music. I feel some kind of metal orgasm at that little solo in Icons of evil, before benton sings "SO YOU DAMN MEEEE!!!", there are no fucking words to describe it, this one with Dechristianize are nothing but MASTERPIECES.

CakeWithCream
July 13th 2011



1021 Comments

Album Rating: 3.5

In response to the 4th comment, I love death metal but I also like John Butler, Iron & Wine, City & Colour etc.

This album ain't too bad I guess, but the first ever record I heard from them was Dechristianize, which was a monster of an album and my expectations are quite high.

DikkoZinner
June 24th 2013



2930 Comments

Album Rating: 4.5

Gets better with each listen

Digging: Incantation - Dirges of Elysium

FR33L0RD
September 6th 2013



1461 Comments

Album Rating: 5.0

Edit 2013
Icon of Evil is my favorite Vital Remains album. Now.



FR33L0RD
September 14th 2013



1461 Comments

Album Rating: 5.0

Agreed with SevenFaces last comment.

FR33L0RD
September 14th 2013



1461 Comments

Album Rating: 5.0

In response to RandyfromPenny,
I like extreme music.
Classical music and Metal music.
They are complementary.
Not in a competition.
They are at both end of the spectrum of music.
Like the two pole of a magnet.
They have both excellent & mediocre composers & musicians.
IMHO this is a point of view about music that is cool & open.




DikkoZinner
March 20th 2014



2930 Comments

Album Rating: 4.5

Hammer Down The Nails

SlMBOLlC
June 7th 2014



4914 Comments

Album Rating: 3.0

Songs are too long, doesn't have the "mmph" of dechristianize. Solid tho

DikkoZinner
June 12th 2014



2930 Comments

Album Rating: 4.5

He was born to rape the world

SlMBOLlC
June 20th 2014



4914 Comments

Album Rating: 3.0

Too many songs that are too long

DikkoZinner
August 12th 2014



2930 Comments

Album Rating: 4.5

That's what keeps it from a 5 imo



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy