Burzum Hvis Lyset Tar Oss
» Back to review

Comments:Add a Comment 
MoosechriS
December 29th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

i know a similar thing happened with filosofem if my memory serves me correctly.

SCREAM!
December 29th 2013


10861 Comments

Album Rating: 5.0

Yup, did a quick google translate and they match up from Norwegian to German.



Yeah, that's what got me thinking about German in the first place.

SCREAM!
December 29th 2013


10861 Comments

Album Rating: 5.0

It'd be nice to have them in English but I guess that would be too conformist for ol Varg

osmark86
December 29th 2013


4608 Comments

Album Rating: 4.0

bout time I listened to this again

MoosechriS
December 29th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

ah cool, i know there was a fuck up with the titles of filosofem with some versions of the album at one point having differing song titles due to them being different languages. English translations would be cool, never seen any around online but then again i've not really done much digging. Ulver have english translations and an explanation of the concept of nattens madrigal in english on the vinyl insert which makes things that bit more cooler.

MoosechriS
December 29th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

nattens madrigal is regardless one of my fave bm albums ever though

MoosechriS
December 30th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

hahaha, you serious? nattens has riffs for days

MoosechriS
December 30th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

to be fair it does take a while to work a few of them out when you first listen to it, given that they're buried under a blanket of distortion.

MoosechriS
December 30th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

never actually listened to iced earth so i can't say, raw under produced bm is what i mainly listen to so it's not much of a surprise how much i like nattens madrigal

Artuma
December 30th 2013


18852 Comments

Album Rating: 5.0

nattens rules agreed

Digging: Steve Von Till - A Life Unto Itself

MoosechriS
December 30th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

M/

Artuma
December 30th 2013


18852 Comments

Album Rating: 5.0

i was pretty disappointed by kveldssanger tho :/ expected it to rule hard too

SCREAM!
December 30th 2013


10861 Comments

Album Rating: 5.0

It does rule hard tho



Not as hard as Nattens and Bergtatt but not much can rule THAT hard

facupm
December 30th 2013


9587 Comments

Album Rating: 4.0

det son em gang var best riff ever

DrHouseSchuldiner
December 30th 2013


5643 Comments


dam i love kveldssanger,it has beautiful atmosphere
nattens rules agreed[2]
I'm gald we agreed that thiss i sht ebest black metal album ever
no its not

MoosechriS
December 30th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

It does rule hard tho



Not as hard as Nattens and Bergtatt but not much can rule THAT hard [2]

TheSpirit
December 30th 2013


18208 Comments

Album Rating: 5.0

best bm album ever right here

Digging: Beach Pneumatic - Beach Pneumatic

Wadlez
December 30th 2013


4827 Comments

Album Rating: 5.0

Its a candidate

Amphoteric
December 30th 2013


2014 Comments

Album Rating: 3.5

no its not [2]

MoosechriS
December 30th 2013


5190 Comments

Album Rating: 5.0

shit, is this debate gonna start again!?



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy